OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 039N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Grab Stacionaža: 
Latitude: 43.83022428000 Longitude: 20.26214379000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Antropogeni materijali Tlo: 
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Sporo Trend širenja procesa: Progresivno niz padinu
Aktivnost: Aktivan Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina:  Visina: 70m  Dužina: 400m  Nagib: 10° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Filiti, mikriti, biomikriti, laporci
Starost (OGK oznaka): 4K23 Raspadina: da
Debljina raspadine: 1m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija:  Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 12m Širina: 10m Dubina: 1.5m Površina: 70m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Kružni Način kretanja: Rotaciono Uzroci nestabilnosti: 
Morfometrija padine, Dinamička opterećenja
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 0.3 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne kolovozna konstrukcija teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu
Elementi puta u zoni pojave  Pravac nasip veći 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Prilikom evidentiranja utvrđeno je da je došlo do proklizavanja trupa kolovozne konstrukcije tj. nasipa. Kao mera sanacije predlaže se rehabilitacija nasipa i trupa, sa izradom propusta koji bi prihvatio i potom odveo oborinske vode niz padinu. Moguća je i izrada manje gabinske potporne konstrukcije celom dužinom nestabilnosti (10 m). Kolovozna konstrukcija je teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu koja otežava i onemogućava bezbedno odvijanje saobraćaja te je potrebno pristupiti njenoj rehabilitaciji. Potrebno je postavljanje odgovarajuće saobraćajne signalizacije. Napomena: sve procene, troškovi, i predlozi sanacija su rađeni na osnovu preliminarnog rekognosciranja terena za potrebe procene rizika u okviru ovog projekta. Iznosi i preporuke predstavljaju grube estimacije i mogu se u značajnoj meri razlikovati od konačnih troškova i neophodnih mera utvrđenih nakon sprovedenih detaljnih istraživanja, u skladu sa Zakonima i pravilnicima.