OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 038N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Grab Stacionaža: 
Latitude: 43.82784128000 Longitude: 20.26197996000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Drobina Tlo: 
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Vrlo sporo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Aktivan Neaktivan:  Način pojavljivanja: Sukcesivno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina: Trasa na vrhu Visina: 80m  Dužina: 350m  Nagib: 13° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Fliš, mikriti, biomikriti, laporci
Starost (OGK oznaka): 4K23 Raspadina: da
Debljina raspadine: 0.5m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: kolektor Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 150m Širina: 50m Dubina: 4m Površina: 5000m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Izdužen Način kretanja: Kombinovano Uzroci nestabilnosti: 
Morfometrija padine, Dinamička opterećenja
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 0.3 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Padavine, Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne kolovozna konstrukcija teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu
Elementi puta u zoni pojave  Pravac nasip do 3,0m visine

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Prema rečima lokalnog stanovništva, klizište je aktivirano 2015. godine nakon obilnih padavina. Klizište je formirano na padini ispod puta. Na padini se uočavaju deformacije u vidu zatalasanosti i maskiranih istrbušenja. Na kolovoznoj konstrukciji su prisutne značajne deformacije kolovoza, tako da je potrebno da vozila uspore ili promene saobraćajnu traku. Kao trajna mera sanacije preporučuje se geotehničko istraživanje i izrada potporne konsktrukcije sa drenažnim kanalima koji će odvoditi vodu iz tela klizišta. Potrebno je izvršiti rehabiltaciju trupa kolovozne konstrukcije koji je sa denivelacijom. Napomena: sve procene, troškovi, i predlozi sanacija su rađeni na osnovu preliminarnog rekognosciranja terena za potrebe procene rizika u okviru ovog projekta. Iznosi i preporuke predstavljaju grube estimacije i mogu se u značajnoj meri razlikovati od konačnih troškova i neophodnih mera utvrđenih nakon sprovedenih detaljnih istraživanja, u skladu sa Zakonima i pravilnicima.