OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 037N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Grab Stacionaža: 
Latitude: 43.82063916000 Longitude: 20.25616789000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Tlo Tlo: Glina
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Vrlo sporo Trend širenja procesa: Smirivanje
Aktivnost:  Neaktivan: Privremeno umiren Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina:  Visina: 60m  Dužina: 440m  Nagib: 8° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Laporci, laporoviti krečnjaci, peskovite gline, peskovi, šljunkovi
Starost (OGK oznaka): M3 Raspadina: da
Debljina raspadine: 1m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: kolektori Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 60m Širina: 10m Dubina: 2m Površina:  Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Elipsasti Način kretanja: Rotaciono Uzroci nestabilnosti: 
Dinamička opterećenja
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 0.3 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  da kolovozna konstrukcija teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu
Elementi puta u zoni pojave  Pravac nasip do 3,0m visine

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Zona čeonog ožiljka starog aktivnog klizišta prelazi preko saobraćajnice. Na lokaciji je evidentirano propadanje tj. proklizavanje nasipa kolovozne konstrukcije. Nije poznato da li je postojao neki propust koji je možda urušen. Na površini kolovozne konstrukcije uočavaju se značajne deformacije u vidu denivelacije. Saobraćaj se odvija usporeno i otežano, dok vozila moraju da uspore a po potrebi i promene saobraćajnu traku. Preporuke: potrebno je izraditi projekat rehabilitacije i rekonstrukcije nasipa za pravilnim zbijanjem nasipa do odgovarajućih karakteristika. Napomena: sve procene, troškovi, i predlozi sanacija su rađeni na osnovu preliminarnog rekognosciranja terena za potrebe procene rizika u okviru ovog projekta. Iznosi i preporuke predstavljaju grube estimacije i mogu se u značajnoj meri razlikovati od konačnih troškova i neophodnih mera utvrđenih nakon sprovedenih detaljnih istraživanja, u skladu sa Zakonima i pravilnicima.