OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 105N Oznaka puta: 22 Lokalnost: Bresnik Stacionaža: 
Latitude: 43.57754575000 Longitude: 20.58688964000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Snežana Bogdanović, Uroš Đurić
Datum registrovanja: 23/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Drobina Tlo: 
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Brzo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Aktivan Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase:  Padina:  Visina: 400m  Dužina: 750m  Nagib: 28° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Harcburgiti
Starost (OGK oznaka): Paleozoik Raspadina: da
Debljina raspadine: 0.5m Stepen raspadnutosti: Drobina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni): Stalni Ostalo: 
U podnožju protiče reka Ibar
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija:  Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 70m Širina: 20m Dubina: 0.5m Površina:  Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik:  Način kretanja: Translaciono Uzroci nestabilnosti: 
Nepovoljna svojstva stenskih masa, Morfometrija padine, Ogoljavanje
Ožiljak:  Čeoni:  Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Nepoznato Neposredan pokretač procesa: Padavine
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Pojava je sa gornje strane puta
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne kolovozna konstrukcija nije oštećena, samo je zatrpana materijalom
Elementi puta u zoni pojave  Krivina zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Redovno održavanje
Napomena 
Na ogoljenoj padini formiralo se manje tecište koje je oštetilo stari kameni potporni zid i usled padavina javlja se stalno ispadanje materijala na put. Neophodno je ukljanjanje 1.5 m3 obrušenog materijala. Predlaže se postavljanje zaštitne mreže i obavezna saobraćajna signalizacija. Takođe, neophodna je popravka oštećenog potpornog zida. U zoni 20 m levo i desno moguće je formiranje istih pojava.