OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 014N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Ivanjica Stacionaža: 
Latitude: 43.60016343000 Longitude: 20.22861314000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 07/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Odronjavanje Vrsta pokrenutog materijala: Stena Tlo: 
Sadržaj vode: Suvo Brzina kretanja: Brzo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Aktivan Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase:  Padina: Trasa u sredini Visina: 80m  Dužina: 500m  Nagib: 10° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Fliš
Starost (OGK oznaka): K23 Raspadina: da
Debljina raspadine: 0.5m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Rašiščka reka
Vodotoci(stalni/povremeni): Stalni Ostalo: 
Postoji stalni vodotok - reka 20 m niz padinu.
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: Kolektor Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 3m Širina: 100m Dubina: m Površina: 600m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: 80° Visina od vrha do nožice: 6m

Oblik:  Način kretanja:  Uzroci nestabilnosti: 
Morfometrija padine, Iskopi, zasecanja
Ožiljak:  Čeoni:  Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
3
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: Povoljna
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max: >125,   min: <1,  
Mehanizam: Klin Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m): 4 Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Pojava je sa gornje strane puta
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne povremeno obrušavanje materijala
Elementi puta u zoni pojave  Pravac zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Redovno održavanje
Napomena 
Dugačka nestabilna kosina (cca 100 m), sa tri familije pukotina EPp1 130/25| EPp2 190/90 i EPp3 70/90 koje formiraju mestimično nestabilne blokove i klinove koji u manjoj količini ispadaju na put. Deo puta je u pravcu, pregledan, sa uočljivim većim blokovima koji se potencijalno mogu odroniti i ugroziti saobraćaj. Preporuke: potrebno je redovno održavanje, povremeni vizuelni monitoring od strane licenciranog inženjera kao i uklanjanje odronjenog materijala manje zapremine. Na pojedinim mestima je potrebno kavanje i postavljanje zaštitne mreže.