OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 250N Oznaka puta: 181 Lokalnost: Ročevići Stacionaža: 
Latitude: 43.71275092000 Longitude: 20.45586709000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Abolmasov B, Berisavljević Z, Đurković J
Datum registrovanja: 09/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Tlo Tlo: 
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Sporo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Trenutno umiren Neaktivan:  Način pojavljivanja: Sukcesivno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina:  Visina: 70m  Dužina: 200m  Nagib: 25° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
tufovi
Starost (OGK oznaka): M1 Raspadina: da
Debljina raspadine: 3m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni): Stalni Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija:  Tip izdani:  Pojave: Difuzno pražnjenje

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 150m Širina: 50m Dubina: 5m Površina:  Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Izdužen Način kretanja: Translaciono Uzroci nestabilnosti: 
Nepovoljna svojstva stenskih masa, Erozija nožice padine
Ožiljak: Čeoni, Sekundarni Čeoni: 1 Sekundarni: 1
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Nepoznato Neposredan pokretač procesa: Padavine, Erozija nožice padine
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko nožice pojave
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  da kolovozna konstrukcija nije oštećena, samo je zatrpana materijalom
Elementi puta u zoni pojave  Pravac zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Plitko klizište sa uzbrdne strane puta-put se nalazi u njegovoj nožici, primetne minimalne deformacije na kolovoznoj konstrukciji, međutim ima naklizalog materijala i zatrpan je obodni jarak pored puta. Reaktiviranje i inteziviranje procesa mogu dovesti do naklizavanja materijala na put, a verovatno i njegovo oštećenje. Po rečima meštana urađena su istraživanja i projekat sanacije. Ukoliko nisu potrebno je uraditi projekat sanacije. Na dnu padine, odnosno sam erozioni bazis je lokalni vodotok koji ima bujični karakter i koji je u junu 2020 poplavio i srušio most do stambenog objekta s druge strane vodotoka.