OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 624N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Čačak Stacionaža: 
Latitude: 43.87649425200 Longitude: 20.32870719600 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Miloš Marjanović, Dušan Berisavljević
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja: 08/09/2015 Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Antropogeni materijali, Tlo Tlo: Prašina
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Umereno Trend širenja procesa: Smirivanje
Aktivnost:  Neaktivan: Saniran-stabilizovano Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Dolina, Padina Padina: Trasa u sredini Visina: 300m  Dužina: 800m  Nagib: 20° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Glinac i peščar
Starost (OGK oznaka): M2,2 Raspadina: da
Debljina raspadine: 3m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Zapadna Morava
Vodotoci(stalni/povremeni): Stalni Ostalo: 
Udaljena oko 2 km od puta.
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija:  Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 35m Širina: 25m Dubina: 4m Površina:  Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: 30° Visina od vrha do nožice: 4m

Oblik: Trapezast Način kretanja: Kombinovano Uzroci nestabilnosti: 
Nepovoljna svojstva stenskih masa, Nekontrolisano upuštanje vode
Ožiljak:  Čeoni:  Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Detaljno Neposredan pokretač procesa: Padavine
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI neposredno iznad čeonog dela pojave
Ugroženost puta pojavom  ne
Prekid saobraćaja  ne
Elementi puta u zoni pojave  Krivina zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Redovno održavanje
Napomena 
Prema rečima meštana, pre oko 5 godina izvršena je sanacija. Izveden je zid sa kontraforom po projektu Instituta za puteve Beograd. Neposredno pokretanje se dogodilo usled nekontrolisanog upuštanja vode, ne regulisanog oticaja kišnice sa puta, jer kanali i propust nisu bili očiščeni. Trenutno je stanje zadovoljavajuče po pitanju održavanja. Vidljive su denivelacije na kolovozu van gabarita saniranog dela, u smeru ka Čačku. Foto:3319-3324