OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 035N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Guča, Vranjica Stacionaža: 
Latitude: 43.80785050000 Longitude: 20.25228126000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Tlo Tlo: Glina
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Vrlo sporo Trend širenja procesa: Progresivno niz padinu
Aktivnost: Aktivan Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina: Trasa na vrhu Visina: 15m  Dužina: 200m  Nagib: 5° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Laporoviti krečnjaci, laporci, peščari i peskovite gline
Starost (OGK oznaka): M3 Raspadina: da
Debljina raspadine: 0.5m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija:  Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 150m Širina: 85m Dubina: 1.5m Površina: 12000m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Izdužen Način kretanja: Translaciono Uzroci nestabilnosti: 
Nepovoljna svojstva stenskih masa, Morfometrija padine
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 0.5 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Padavine
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne kolovozna konstrukcija teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu
Elementi puta u zoni pojave  Pravac nasip do 3,0m visine

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Staro klizište koje je formirano u njivi ispod puta. Čeoni ožiljak klizišta zahvata celu jednu kolovoznu traku koja je usled klizanja denivelisana. Saobraćaj se preko ove defomracije odvija otežano tj. potrebno je značajno usporavanje, dok vozači neretko menjaju pravac tj. saobraćajnu traku. Preporuke: izrada projekta inženjerskogeoloških i geotehničkih istraživanja za potrebe izrade potpornog zida u dužini od najmanje 50 m kao i uređenje prihvata i odvođenja površinskih voda u njivi ispod puta i održavanje bankine. Napomena: sve procene, troškovi, i predlozi sanacija su rađeni na osnovu preliminarnog rekognosciranja terena za potrebe procene rizika u okviru ovog projekta. Iznosi i preporuke predstavljaju grube estimacije i mogu se u značajnoj meri razlikovati od konačnih troškova i neophodnih mera utvrđenih nakon sprovedenih detaljnih istraživanja, u skladu sa Zakonima i pravilnicima.