OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 034N Oznaka puta: 180 Lokalnost:  Grab Stacionaža: 
Latitude: 43.83531515000 Longitude: 20.28572796000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Drobina Tlo: 
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Sporo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Trenutno umiren Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina:  Visina: 250m  Dužina: 1200m  Nagib: 11° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Granica filita i sercitskih škriljaca
Starost (OGK oznaka): C Raspadina: da
Debljina raspadine: 0.5m Stepen raspadnutosti: Sitna drobina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: kolektor Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 20m Širina: 40m Dubina: 1m Površina: 700m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Elipsasti Način kretanja: Translaciono Uzroci nestabilnosti: 
Morfometrija padine, Dinamička opterećenja
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 0.4 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne kolovozna konstrukcija teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu
Elementi puta u zoni pojave  Pravac nasip do 3,0m visine

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Klizište u trupu saobraćajnice na padini planine Jelice. Usled većeg saobraćajnog opterećenja dolazi do stalne denivelacije kolovozne konstrukcije. S obzirom na gabarite potrebno je izvršiti IG-GT istraživanja. Kao moguća mera sanacije preporučuje se izrada poptornog zida i uređenje odvođenja površinskih voda. Na predmetnoj deonici vozila usled denivelacije fleksibilne kolovozne konstrukcije naglo menjaju pravac i prelaze u suprotnu saobraćajnu traku što može izazvati saobraćajne nezgode. Veća vozila prilikom prelaska oštećenje deonice se blago naginju. Prilikom evidentiranja je uočeno da je flesksiblni sloj više puta saniran tj. rehabilitovan. Proporuke: potrebno je izraditi projekat inženjerskogeoloških i geotehnički istraživanja i sanacije u vidu izrade betonske ili armirano betosnke potporne konstrukcije kao i drenaža kanala za prihvat i odvođenja oborinskih voda. Nakon sanacije potrebna je rehabilitacija gornjeg sloja fleksibilne kolovzne konstrkucije tj. bitumenoznog zastora. Kao urgentna mera preporučuje se postavljanje adekvatne saobraćajne signalizacije i znakova upozorenja. Napomena: sve procene, troškovi, i predlozi sanacija su rađeni na osnovu preliminarnog rekognosciranja terena za potrebe procene rizika u okviru ovog projekta. Iznosi i preporuke predstavljaju grube estimacije i mogu se u značajnoj meri razlikovati od konačnih troškova i neophodnih mera utvrđenih nakon sprovedenih detaljnih istraživanja, u skladu sa Zakonima i pravilnicima.