OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 015N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Ivanjica Stacionaža: 
Latitude: 43.61165807000 Longitude: 20.23588543000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 07/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Odronjavanje Vrsta pokrenutog materijala: Drobina Tlo: 
Sadržaj vode: Suvo Brzina kretanja: Umereno Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Aktivan Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase:  Padina:  Visina: 250m  Dužina: 1500m  Nagib: 10° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Fliš
Starost (OGK oznaka): K23 Raspadina: da
Debljina raspadine: 0.5m Stepen raspadnutosti: Sitna drobina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni): Stalni Ostalo: 
Na udaljenosti od 5m stalni vodotok.
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: Kolektor Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 1m Širina: 45m Dubina: m Površina:  Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: 80° Visina od vrha do nožice: 6m

Oblik:  Način kretanja:  Uzroci nestabilnosti: 
Morfometrija padine, Iskopi, zasecanja
Ožiljak:  Čeoni:  Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
1
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: Povoljna
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max: 8-125,   min: <1,  
Mehanizam: Klin Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m): 3 Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Pojava je sa gornje strane puta
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne povremeno obrušavanje materijala
Elementi puta u zoni pojave  Pravac zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Redovno održavanje
Napomena 
Nestabilna kosina u zaseku puta, u krednim fliševima koji su skloni raspadanju, odronjavanju i proceđivanju voda. Generalna slojevitost fliševa je sa povoljnom orijentacijom EPs1 180/25 u odnosu na saobraćajnicu. Nestabilnost je delimično sanirana postavljanjem jersey elemenata u dužini od cca 16 m koji sprečavaju obrušavanje sitnijeg materijala na put. Preporuke: potrebno je povremeno čišćenje zapunjenog materijala iza konstrukcije.