OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 030N Oznaka puta: 180 Lokalnost: Grab Stacionaža: 
Latitude: 43.82942392000 Longitude: 20.28783452000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 08/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Drobina Tlo: 
Sadržaj vode: Suvo Brzina kretanja: Vrlo sporo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost:  Neaktivan: Saniran-stabilizovano Način pojavljivanja: Sukcesivno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina:  Visina: 100m  Dužina: 180m  Nagib: 30° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Filiti, mikriti, biomikriti, laporci (senon)
Starost (OGK oznaka): 4K23 Raspadina: da
Debljina raspadine: 1m Stepen raspadnutosti: Drobina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: kolektori Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 75m Širina: 66m Dubina: 3m Površina: 450m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Elipsasti Način kretanja: Kombinovano Uzroci nestabilnosti: 
Nepovoljna svojstva stenskih masa, Morfometrija padine, Dinamička opterećenja, Iskopi, zasecanja
Ožiljak: Čeoni, Sekundarni Čeoni: 0.2 Sekundarni: 1
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Detaljno Neposredan pokretač procesa: Padavine, Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  ne kolovozna konstrukcija manje oštećena od obrušenog materijal
Elementi puta u zoni pojave  Krivina zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Redovno održavanje
Napomena 
Prilikom evidentiranja uočeno je da je klizište i kolovozna konstrukcija više puta sanirana. I pored mera sanacije klizište se povremeno aktivira.Izna puta urađen je potporni AB zid dužine od 60m. Ispod puta uočljiva je promena morfologije terena koja ukazuje na to da je čvrsta stena relativno blizu površine terema. Uočavaju se blago zatalasane površine sa sekundarnim ožiljcima. Verovatno postoji tehnička dokumentacija o sanaciji koju je neophodno potražiti kod nadležnog preduzeća za održavanje puteva. Preporuke: održavanje i povremeni vizuelni monitoring potporne konstrukcije.