OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 041N Oznaka puta: 197 Lokalnost: Kaona Stacionaža: 
Latitude: 43.70770793000 Longitude: 20.41486081000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Uroš Đurić, Snežana Bogdanović
Datum registrovanja: 09/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Heterogeni materijali, Tlo Tlo: Glina
Sadržaj vode: Vlažno Brzina kretanja: Sporo Trend širenja procesa: Progresivno uz padinu
Aktivnost: Trenutno umiren Neaktivan:  Način pojavljivanja: Sukcesivno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina:  Visina: 50m  Dužina: 350m  Nagib: 8° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
Konglomerati, gline i laporci
Starost (OGK oznaka): M3 Raspadina: da
Debljina raspadine: 1.5m Stepen raspadnutosti: 
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni):  Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija: izolator Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 120m Širina: 60m Dubina: 4m Površina: 4800m² Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: ° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Jezičast Način kretanja: Kombinovano Uzroci nestabilnosti: 
Morfometrija padine, Dinamička opterećenja, Iskopi, zasecanja
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 1.5 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Padavine, Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko pojave u njenom gornjem delu
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  da kolovozna konstrukcija teško oštećena, sa denivelacijom u poprečnom pravcu
Elementi puta u zoni pojave  Krivina nasip do 3,0m visine

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Istraživanje/projektovanje
Napomena 
Klizište formirano u padini, najverovatnije glinovitih sediemenata. Čeoni ožiljak klizišta obuhvata saobraćajnicu koja je u dužini od 20 m oštećena kao i saobraćajna traka ka padini. Put je na tom delu sužen i odvija se otežano uz onemogućeno mimoilaženje vozila. Prilikom evidentiranja uočene su sprovedene mere rehanilitacije bitumenoznog zastora. Preporuke: potrebno je izvršiti inženjerskogeološka i geotehnička istraživanja za potrebe sanacije u vidu izgradnje potporne konstrukcije u dužini od najmanje 20 m. Potrebno je uređenje vegetacije i odvođenja oborniskih tj. površinskih voda kao i rekonstrukcije trupa tj. nasipa. Napomena: sve procene, troškovi, i predlozi sanacija su rađeni na osnovu preliminarnog rekognosciranja terena za potrebe procene rizika u okviru ovog projekta. Iznosi i preporuke predstavljaju grube estimacije i mogu se u značajnoj meri razlikovati od konačnih troškova i neophodnih mera utvrđenih nakon sprovedenih detaljnih istraživanja, u skladu sa Zakonima i pravilnicima.