OPŠTI PODACI O NESTABILNOSTI

Oznaka: 216N Oznaka puta: 181 Lokalnost: Kaona Stacionaža: 
Latitude: 43.71168280000 Longitude: 20.38778642000 Projekat: ClirTheRoads2 Istraživač: Abolmasov B, Berisavljević Z. Đurković J.
Datum registrovanja: 07/09/2020 Datum aktiviranja:  Datum reaktiviranja: 

OPŠTI PODACI O PROCESU

Tip pojave: Kliženje Vrsta pokrenutog materijala: Heterogeni materijali Tlo: 
Sadržaj vode: Suvo Brzina kretanja: Umereno Trend širenja procesa: Progresivno bočno
Aktivnost: Trenutno umiren Neaktivan:  Način pojavljivanja: Pojedinačno

OPŠTI PODACI O TERENU I POLOŽAJU TRASE PUTA

Reljef duž trase: Padina Padina: Trasa u sredini Visina: 50m  Dužina: 200m  Nagib: 20° 
Geološka građa
Vrsta osnovne stene - litološki sastav: 
pesak, šljunak, glina
Starost (OGK oznaka): M3 Raspadina: da
Debljina raspadine: 1m Stepen raspadnutosti: Zemljasta raspadina
Hidrologija
Vodotoci: 
Vodotoci(stalni/povremeni): Stalni Ostalo: 
Hidrogeološka funkcija
H.G. funkcija:  Tip izdani:  Pojave: 

DETALJAN OPIS POJAVE

Geometrija
Dužina: 10m Širina: 15m Dubina: 2m Površina:  Zapremina:  Nagib od vrha do nožice: 20° Visina od vrha do nožice: m

Oblik: Kružni Način kretanja: Rotaciono Uzroci nestabilnosti: 
Nepovoljna svojstva stenskih masa, Iskopi, zasecanja
Ožiljak: Čeoni Čeoni: 0.5 Sekundarni: 
Karakteristike stenske kosine
Broj dominantnih familija pukotina: 
Pojedinačne pukotine: da Orijentacija pukotina u odnosu na trasu: 
Veličina izdeljenog bloka u dm³:   max:   min:  
Mehanizam:  Stepen istraženosti: Registrovano Neposredan pokretač procesa: Erozija nožice padine, Neposredni antropogeni
Visina do najviše zone odlamanja (m):  Bazni ugao trenja (°): 

UGROŽENOST

Položaj trase u odnosu na pojavu  Put PRELAZI preko središnjeg dela pojave
Ugroženost puta pojavom  da
Prekid saobraćaja  da kolovoz u zoni klizišta nije oštećen| moguća je prohodnost puta uz oprez u zoni aktivnog klizišta
Elementi puta u zoni pojave  Pravac zasek do 3,0m

PREPORUKA I NAPOMENE

Preporuke  Redovno održavanje
Napomena 
Klizište je zahvatilo državni put 181, međutim ispod 181 se nalazi lokalni put koga potkopava vodotok koji očigledno ima bujični karakter jer je propust ispod lokalnog puta devastiran a desna obala je erodovana. Erozija obale u dnu padine tokom bujičnih poplava dodatno destabilzuje čitavu padinu, pa time i državni put 181. U sklopu održavanja (ukoliko nije urađen projekat sanacije) u koritu bi se mogao nabacati kameni nabačaj čime bi se sprečila erozija i stabilizovala nožica padine.